De Rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad van Ouder-Amstel bij het uitoefenen van zijn controlerende taak. Door onafhankelijk onderzoek te verrichten naar de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid en de besteding van publieke middelen, draagt de Rekenkamer bij aan een beter functionerend lokaal bestuur. Het uiteindelijke doel is om de gemeenteraad van betrouwbare, objectieve informatie te voorzien, zodat deze weloverwogen besluiten kan nemen en de gemeente efficiënt en effectief kan worden bestuurd.
Alle rapporten van de Rekenkamer zijn openbaar, zoals vastgelegd in artikel 185, lid 6 van de Gemeentewet.
Samenstelling
- Dhr. Paulussen – Directeur
- Mw. Van Aelst – Plaatsvervangend Directeur
- Mw. Zerai – Secretaris
Lopende onderzoeken (2025)
- Dienstverlening
Eerdere onderzoeken
- [Inwonersparticipatie Ouder-Amstel 28 november 2024](https://verslag.ouder-amstel.nl/Documenten/Rekenkamerrapporten/241021-Rekenkamerrapport-inwonersparticipatie-Ouder-Amstel-28-november-2024.pdf "241021-Rekenkamerrapport-inwonersparticipatie-Ouder-Amstel-28-november-2024.pdf")
- [Beleidsevaluatie toegang tot ondersteuning en individuele Wmo-voorzieningen 2015 tot en met 2018](https://verslag.ouder-amstel.nl/Documenten/Rekenkamerrapporten/Beleidsevaluatie-toegang-tot-ondersteuning-en-individuele-Wmo-voorzieningen.pdf "Beleidsevaluatie-toegang-tot-ondersteuning-en-individuele-Wmo-voorzieningen.pdf")
De werkwijze, samenstelling en bevoegdheden van de Rekenkamer zijn vastgelegd in een verordening die is vastgesteld door de gemeenteraad van Ouder-Amstel. Deze verordening vormt de juridische basis voor het functioneren van de Rekenkamer en waarborgt haar onafhankelijkheid en transparantie.
[Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Ouder-Amstel 2023](https://verslag.ouder-amstel.nl/Documenten/Rekenkamerrapporten/Verordening-gemeentelijke-rekenkamer-gemeente-Ouder-Amstel-2023.pdf "Verordening-gemeentelijke-rekenkamer-gemeente-Ouder-Amstel-2023.pdf")
Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met:
- Mw. Zerai, secretaris
selam.zerai@ouder-amstel.nl - Dhr. Paulussen, Directeur
paulussen@mailrekenkamer.nl